torsdag 12 februari 2009

Hurra för Alliansen!

De har lyckats med det inga andra före dem har lyckats med.
Vi har snart kärnkraften tillbaka i full blomning, och fenomenet (kostsamma)folkomröstningar kan vi härmed förpassa till historien. Från historien har emellertid både fattigdom, klassskillnader och pigorna grävts fram. Miljonärerna har ökat i antal i ungefär samma takt som de statliga tillgångarna minskat.

Nu saknas bara fattighusen, dödsstraff och återtagande av den kvinnliga rösträtten.

Läs mer om:



5 kommentarer:

Morrica sa...

Lugn bara lugn, de kommer de också.

Anonym sa...

Välkommen tillbaka ! Är det slut på Målarfärgen nu ? Annars vet jag ett gammalt slott, där färgen hänger i flagor, efter lång tid av övergivenhet och vanskötsel ;-).

Anonym sa...

Äsch, vilket trams... -Heja kärnkraften!

Anonym sa...

Ja men visst är det som du skriver. Folkomröstningar, kvinnlig rösträtt, jämlihet och allt som tyder påe tt civiliserat samhälle, som at tvi tar hand om våra barn sjuka och fattiga kan vi vinka adjö till och resten har alliansen sålt till utlandet. Huga för dem som röstat fram detta!
Tack för din blogg som jag gänr alänkar till och om CSN tycker jag som du! De kommer att skicka sina återkrav till min gravsten ...Deras alla återkavs administration kostar det dubbla de får in. Huga såst vanisinne.

Maria sa...

Ja, Morrica, de gör med all säkerhet det. Vad är de säger på Triss-reklamen, "plötsligt en dag så händer det!".
;-)

Tack, Wassen! Just nu kryssar jag mig fram mellan målarburkar och allmän villervalla. Och det där gamla slottet ja, det borde ju ses över, men hur ska en människa hinna alla projekt i denna vår projektspäckade tillvaro?!

Anonym 1, jag vet att du lider av patologiskt motsägarsyndrom och att du hellre skulle dö än hålla med mig om att kapitalismen gynnar ett fåtal individer på bekostnad av det stora flertalet. I love you anyway... ;-)

Annym 2, det sorgliga i det hela är ju att många av dem som röstat fram allia(n)sen blott ser vad de själva vunnit och inte vad så många andra förlorat. CSN:s administration lämnar en hel del att önska och jag håller med om att åtskilliga miljoner skulle kunna sparas på lite bättre koordination. ;-)