söndag 17 maj 2009

Goddag yxskaft

Vad tycker du om att arbetslösa måste söka försörjningsstöd?, frågan ställs till Göran Hägglund på TV. Han svarar att det är olyckligt att en del väljer att inte vara med i a-kassan, men det är deras val och underförstått har de sig själva att skylla.

Men HALLÅ!??!
Ingen av oppositionspolitikerna säger något, ingen av programledarna. Det finns ju för bövelen massor med människor som måste söka försörjningsstöd UTÖVER sin a-kassa!! Hur i helvete ska folk som inte vet under vilka villkor människor lever kunna företräda dessa?!

4 kommentarer:

Wassen sa...

Hejsan !

Jag har läst, men kan inte besluta mej för om jag ska hålla med dej helt eller bara delvis. Ska fortsätta att fundera på det.
Du skriver inte mycket om vad du gör på ditt nya jobb, men det kanske kommer ?

Har´e bra !

Wassen sa...

Hej o hå !

Har du så mycket att göra på nya jobbet att du tappat orken för bloggen ? Eller är du ledsen ?

Ha en bra dag !

Josef Boberg sa...

2009-06-09 finns det enligt SCB ca 403 000 registrerade arbetssökande. Enligt Af så finns det samma dag 23 751 lediga jobb. Vilket barn som helst – som kan lägga ihop och dra ifrån – kan ju räkna ut att ca 403 tusen arbetssökande - ej ALLA kan få de utannonserade 23 tusen lediga jobben – DET ÄR OMÖJLIGT :!:


Tyvärr har ju som princip ALLA Makt-Havare * * * – via sina massmedia sedan minst 30 år tillbaka – lyckats med att hjärnförsmutsa oss av vanligt folk = humana Med-Människor = väsentligt flera än 90 % av medborgarna - med det stupida förhållningssätet: ”Det är huvudsakligen den arbetssökandes eget fel att dom ej får något jobb !” – eller t o m att dom är lata = försöker parasitera på samhället :!: - slut citat härifrån.

Maria sa...

Hallå Wassen!!

Tack för din omtanke! Nejdå, jag har varit mer glad och upptagen faktiskt. :-) Arbete har varit gynnsamt för denna individ.

Därmed inte sagt att det är slut på saker att strida för eller gnälla om...

Jag insåg nu att jag uttryckte mig slarvigt i mitt förra inlägg, det var alltså den förlorade kopplingen med dem som faktiskt har a-kassa och behöver söka stöd jag opponerade mig mot. Att man ska vara med i en a-kassa för att omfattas av stöd tycker jag är självklart.

Hoppas solen lyser på dig där uppe i norr!
Maria