söndag 5 oktober 2008

Vet idiotin inga gränser längre?

Det finns saker som man faktiskt inte behöver göra reklam för. Man behöver inte göra reklam för att folk ska äta, sova eller gå på toa, det ingår liksom i det människor gör vare sig de vill eller inte.

Och man kan verkligen fråga sig varför en myndighet som Försäkringskassan ser sig ha anledning att dra igång en reklamkampanj för 15 miljoner när hela landets sjukskrivna är i uppror för att de långa handläggningstiderna gör att de inte får några pengar. Läs om det i Aftonbladet.

I den bästa av nyliberala världar måste naturligtvis människor ha valfrihet, och med valfrihet kommer konkurrens och med konkurrens kommer marknadsföring och reklam.
Men än så länge har vi bara Försäkringskassan att vända oss till när vi är sjuka.

Kanske är det någon PR-nisse som har inbillat någon generaldirektör på F-kassan att det måste till en saftig reklamkampanj för att tvätta bort stämpeln som de sjukas exekutionspatrull. Men i så fall borde sannerligen den generaldirektören granskas närmare.

2 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Men så skönt att läsa att det är fler som har reagerat på denna idiotiska "reklamkampanj"...

Maria sa...

Det verkar vara många...