onsdag 27 augusti 2008

Och ännu mer ska man tydligen läsa

För att se vad bloggen som för dagen ligger högst på "Topp blogg" skriver om klickade jag mig in på Sverigedemokraternas sida.
Där möts man av orden "Detta är en statistiskt korrekt röstning!" Under dessa ord står "Om det var val idag hur skulle du rösta?"

Klickar man sig in till resultatlistan så leder Sverigedemokraterna med inte förvånande 74%, sossar och vänsterpartister kommer båda in på 6% och moderaterna på 5. Längst ner guppar centern med 1%.

"En statistiskt korrekt röstning."
Ska man skratta eller gråta åt dylikt?

Inbillar sig verkligen Sd att deras sida besöks av ett genomsnitt av svenska folket?? Och vet de överhuvudtaget vad som kan kallas statistiskt korrekt??

Och kommer vi verkligen hamna där då partiet fyllt av kretiner och kålhuvuden sitter i vår riksdag?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vad ska man säga om den statistiken? Man får väl ge dem en lite kred för att DE tror på SITT budskap. Det är det enda jag kan ge dem, inget mer! Inte ett skit mer, inte ens mitt öra att lyssna med.

I vissa sammanhang blir jag så illa tvungen att lyssna på dessa okunniga fördomsfulla människor. Ibland skrattar jag och ofta blir jag mörkrädd. Ett parti fullt med hat. De ruttnar inombords och många av dem är bara bittra för allt de vill uppnå men inte ens vågade försöka o så lägger de skulden på dem som gästar vårt land. Bergis att de tar mig sig ett paket zoegas när de reser bort...till utlandet. De åker till värmen men vill ha svenskheten med sig...jo jag säger då de.

/ Who else...than Nellan

Anonym sa...

Varför nämner du inte vilken blogg du syftar på, nämligen Dragan Klaric? Har du frågat honom vad han menar med sin formulering? Ganska låga angrepp som du tar till, faktiskt.

Maria sa...

Nellan, jag antar att du fått din beskärda del av av detta partis representanter i vår stad!
Och liknande enkla och snabba lösningar som de erbjuder har vi sett effekterna av tidigare i historien...

Anonym sa...

Maria, visst har vi sett dem tidigare. I Danmark ingår sd:s systerparti Dansk Folkeparti i regeringen och ligger på 15 procent. I Norge är sd:s systerparti Fremskrittspartiet landets största parti med drygt 30 procent och kommer att vara regeringsparti nästa vecka.

För det var väl det du menade?

Anonym sa...

Nästa år, inte vecka. Tog ut glädjebeskedet lite i förhand där. :-)

roberth sa...

Ni som snackar vitt o brett om invandringen vad vet ni? Vet ni att Sverige tar årligen emot närapå 100 000 INVANDRARE! Inte flyktingar så lägg ner ert BS! Nellan du är mer än lovligt naiv
Roberth