tisdag 7 april 2009

Våren är här, så sjung!

4 kommentarer:

Josef Boberg sa...

"Visst har jag mig själv att skylla att jag gick i utbildningsfällan. Men det var å andra sidan inte jag som hade gillrat den. Jag var bara dum nog att tro att man kunde påverka sin framtid genom utbildning. Av denna tro blev det en halv miljon i studieskuld, stamkund på Arbetsförmedlingen och kronisk depression av att försöka leva på en a-kassa på 65% av en redan låg inkomst. Bitter? Det ligger inte för mig men kanhända har jag blivit det. Förbannad? Mycket. Väldigt mycket."

Vilket jävla liv för en ung ambitiös och välutbildad human MedMänniska.

Tips. Försök med att vara så lite förbannad som möjligt - för det "suger livet ur Dig", bokstavligt talat...

HÄLSAN ÄR EJ ALLT - MEN UTAN HÄLSAN SAKNAR ALLT ANNAT BETYDELSE !

Maria sa...

Ung ambitiös och välutbildad låter som någon annan, men jag antar att man ska tacka för en dylik komplimang! :-)

Utan hälsa är man blott intet, tro mig, detta har jag fått lära mig den hårda vägen... Och ilskan har understunom varit min enda drivkraft. Men jag är i grund och botten en mycket humoristisk människa som skrattar ganska ofta.

Josef Boberg sa...

Låter lovande...

Jag utgår ifrån att Du sökt med ljus och lykta efter ett LöneSlaveriJobb - utan att få napp.

TIPS 2. "Den som söker han/hon finner" - sägs det ju. Men min erfarenhet är den rakt motsatta = att ju hårdare jag anstränger mig för att söka t ex jobb - ju sämre blir resultatet i form att finna något jobb...

Så strunta helt i att söka något jobb (på allvar så att säga... = bara för syns skull så att Af minikrav uppfylls...) några månader - och se om Du ej istället kan "drabbas" av ett kneg - som Du ej alls har sökt.

Lycka till !/önskar Josef

PS. Jag gillar Din artikel på Newsmill, verkligen... DS.

Josef Boberg sa...

Din "sannings-häftiga" Newsmill-artikel, verkligen... - och för många många flera än Dig i dags dato, tyvärr tyvärr... :cry: